söndag 22 augusti 2010

Frivolitetsträff








Igår hade vi höstens första frivolitetsträff. Det är alltid lika trevligt att samlas och slå knutor under samspråk. Själv började jag på ett armband och jag hann faktiskt drygt hälften innan det var dags att sluta för dagen. Jag ska försöka göra resten de närmaste dagarna för annars blir det liggandes som ett UFO. Och det är synd på så vackra färger på garnet. Trots att jag kallar mig för garnsamlare så motstod jag frestelsen att köpa nya nystan till min samling.
Efter träffen igår var jag bjuden på middag hos dottern. Barnbarnet älskar Thomas-tåget och hans morbror har en nyare telefon och tåget finns på Yotube till barnbarnets förtjusning. Det var annat när man själv var liten. Vi hade inte TV förrän jag var sju år och då fanns det bara en kanal och den var i svartvitt.
Idag har jag spännt upp duken jag stickade i veckan för att ev. sätta fast på min lilla bricka. Men jag har bestämt mig för att jag ska ha annat motiv på den. Det blir ganska ojämt även om en stickad duk är plattare än övriga hantverk. Det är ju inte så att kaffemuggen välter precis men den är lite svårare att torka av än när det är helt slätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar