lördag 26 september 2009

Loppis mm

Nu är min sjal färdigstickad. Dottern ställde upp som mannekäng om än lite motvilligt. Den blev väldigt mjuk och skön. Jag tror den värmer också en kall kväll.
Tidigare idag blev det ett besök på loppisen på Södra Esplanaden. Som vanligt är det lätt att göra fynd som man egentligen inte behöver. Men jag tyckte att jag fick mycket för pengarna, allt detta fick jag för 30 kr.


Kommer någon ihåg köksgardinen jag började på för längesedan. Den har jag rivit upp flera gånger för mönstret stämmer inte till mitt köksfönster. Så nu har jag letat upp ett annat mönster där jag virkar mönstret först och sedan fyller på med ovankanten så att den blir lagom lång.
Barnbarnet behöver nya sockar nu när det börjar bli kallt. En snäll mormor stickar givetvis sockar till honom. Det är jätteroligt och går fort också.

1 kommentar:

  1. Tur att det finns snälla mormödrar/farmödrar!
    Eva i Lund

    SvaraRadera