söndag 13 september 2009

Jag är normal?

Kan jag sitta en hel fredag natt på akuten med en sjuk son utan tänka på stickning är jag normal då?

Nu är sonen återställd och jag är tillbaka i stickningen.

Innan jag är färdig med en sjal har jag redan börjat på nästa. Igår kväll stickade jag det sista och fäste alla trådar (undrens tid är inte förbi) och den är uppspänd innan lunch idag (jippie).

Nästa sjal är i Järbo's Glänsa och Mohair en tråd av varje på stickor 12. Man börjar med 3 m och ökar 1 m i början på varje varv tills man tröttnar eller den är lagom stor. Den jag såg i Klippan var stickad med ett nystan av var, men jag tyckte den såg liten ut så jag köpte två av varje. Jag är inte van vid så grova stickor och dessutom raka men det går framåt delvis för att man inte behöver tänka på mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar