söndag 6 september 2009

Igår var det dags för den vanliga utflykten till Ekeby och Klippan. Elizes pärlatelje presenterar sina nya mönster och bjuder på kaffe och världens godaste bullar med mandelfyllning. I år var inget undantag utan jag kom hem med pärlor och mönster som räcker hela året och lite till. Efter middagen igår var jag tvungen att börja på en liten trollslända som blev klar idag.

I Klippan var det yllefabriken som fick ett besök, de har fabriksförsäljning av ullgarn och lintråd. De har också Järbos hela sortiment av garn. Jag köpte några spolar med färgad lintråd och fick syn på en sjal stickad i Järbos mohair och Glänsa, så då fick det bli ett par nystan av det också.

Jag var duktig igår och stickade färdigt makens fotovantar, trådarna hade jag redan fäst de flesta medan jag väntade på dottern när hon folkdansade.

När man tröttnar på allt annat kan man titta på vår inneboende i köksfönstret. Vi har inte hjärta att vräka honom eller henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar