lördag 31 juli 2010

Hantverksmässa i Båstad











Maken och jag åkte till Båstad idag med sommarkortet, billigt och bekvämt. Kan ni tänka er att jag köpte bara en sak. Givetvis var det garn till en tröja med avancerat mönster. Jag har redan nystat upp garnet, det blev två nystan vitt och 11 nystan i olika nyanser. Undras tro när jag ska hinna sticka den.

Vi träffade också hårkullan Nina Sparr från Dalarna. Hon gör smycken av hår och lämnar man sitt hår till henne så betalar man för arbetet. Jag lämnade min dotters hår (för några år sedan)som hon gjorde två tavlor, två par örhängen och ett halsband av. Det blev mycket vackra saker som vi är mycket rädda om.
Jag träffade också de som tar hand om gamla strumpstickmaskiner. Jag beundrade deras strumpor och undrade när jag ska lyckas få ihop en strumpa på min maskin.
De vackert uppdukade kakorna var dock lite trådiga men de är säkert nyttigare än vanliga för de håller nog rent mellan tänderna om man skulle få för sig att bita i dem.

1 kommentar:

  1. Var i Båstad i söndags och träffade duktiga Nina och många fler. En fin hantverksmässa är det med mycket hög kvalité!
    Kul att de tröjan växa, fin kommer den bli!

    SvaraRadera