söndag 9 maj 2010

Lite har det hänt sedan sist













Igår var det frivolitetsträff i Danmark hos våra danska vänner. De hade gjort tre olika fina mönster till oss. Jag tror att alla gjorde minst en av dem. Själv gjorde jag en fjäril och började på den andra så jag kunde fortsätta på bussen hem. Bilden är dock inte på min egen, den bilden får komma en annan dag när fjäril nr två är klar.
Vissa kunde inte vänta tills vi kom fram utan plockade fram skytteln redan innan vi hade passerat betalstationen.

Kniplestugan hade försäljning till vår glädje. Det är som lösgodis men i form av nystan. Att det kan finnas så många färger.
Min bolero växer också, nu är första ärmen klar och jag har lagt upp till fram- och bak-
stycke.
Viften växer också med cirka två varv de dagarna jag
jobbar, den är nämnligen min lunchstickning.
Och så är det garnrea på alla ullgarner från Garnstudio så gissa var jag har varit? Jo, Sländan fick ett besök av mig första readagen. Jag tyckte att mitt sockgarnsförråd var lite litet och behövde utökas.
I senaste Lena dvs maj-numret finns det söta humlor som jag var tvungen att börja på. Jag gillar stickning bättre men ibland kan man inte låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar