fredag 26 mars 2010

Nu är det symässa

Hemkommen från en trevlig utflykt så var det dags att kolla vad som hade följt med hem. Det blev en del.


Första inköpet var några böcker från BOA sedan hittade jag en bok om filé- och pinnspets hos Olsgården samt mönster till krokade vantar och pulsvärmare hos Gudrun .



Broderi-inköp hör också till när jag är på mässa.
Det blev en duk i form av Fia-spel hos Bergfors Tapetserarverkstad.
3 gästhanddukar hos Ditt Broderi och 2 dukar från Fingerfärda den ena är en draklöpare och den andra med spindel.
Ett tyg med racerbilar fanns också.



GARN blev det mer av bla förgarn och kroknålar från Ullcentrum . Det blev 2 nystan sockgarn från Opal och 2 från Fröken Garn samt en härva underbart sjalgarn från henne också. Hos garnpaletten fanns fler trevliga garner som bara väntade på att bli köpta.



Sedan hittade jag banangarn från vackra garn . Det görs från bananfibrer på samma sätt som vi gör med lin.

Jag har tyvärr inga bilder från mina vänner i Frivolitetsknuten . De hade gjort en väldigt fin utställning av vad man kan åstadkomma med en skyttel och lite garn.
Efter allt detta var jag tacksam att min man hämtade mig på väg hem från sitt arbete. För då var jag trött både i benen och huvudet.
Nu återstår nästa roliga, att fundera ut vad jag ska använda garnet till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar