onsdag 24 mars 2010

Äntligen

Nu är hålsömmen på livet klart. Jag har sytt myrgång 5 timmar idag, liksom igår och söndags för att bli klar till kursen ikväll. Jag hann! Om ni undrar varför jag har ett måttband med på bilden så är det för att visa storleken på stygnen. Myrgången sys över 4 trådar på vart håll och då blir det 5 rutor/cm. Nu har jag fått i hemläxa att sy den sista hålsömmen, som ska vara på manchetterna. Det är endast den smala och "bara" ca 50 cm så det ska jag väl hinna på fyra veckor + en liten förstärkning på axeln som "bara" ska sys fast.
I lördags hälsade barnbarnet på och hade dessa fina tulpaner med sig. Efter honom kom dottern med en liten påse och orden: Han vill vara kanin på dagis. Hon hade köpt en huvtröja och byxor så det är bara öron och bollen i gumpen som fattas. Den jag har är i vuxenstorlek men tillverkad på samma sätt. Men det är morgondagens jobb.




SIST MEN INTE MINST så är det dags för symässa i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar