torsdag 5 november 2009

Det var länge sen!

Jag är numera kvällsarbetare och det blir inte av att starta datorn på dagen. Men nu känner jag trycket! Handarbetat har jag gjort!
Min hålsöm har avancerat framåt, men just nu är jag väldigt trött på hålsöm. Trots att jag har bestämt mig för att endast lyssna på min talbok när jag syr, men inte ens det hjälper just nu.
Min bilstickning fick några cm när jag åkte till Slagelse. Det är en kofta till min man, han har redan en i bara grå-melerat så det är inte panik med den här.
Jag har också fortsatt på min egen kofta och det är mycket roligare än hålsöm. Jag har också luftat min spetsstickade duk. Jag kanske skulle göra den klar till jul, den har ju rätt färg.
Sist men inte minst så har barnbarnet fått sina sockor till sina stövlar, så han slipper frysa. Det snöade rejält när jag cyklade hem inatt, stora blöta flingor som tyvärr smälte meddetsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar