tisdag 21 juli 2009

Hemma igen

Nu har vi varit iväg på en veckas semesterresa. Vi har hyrt en stuga på Hökensåsens semesterby. Det finns många trevliga stugor där och gott om fiskesjöar för den som är intresserad, vilket inte vi är. För den som tycker om att plocka blåbär så finns det massor av ris med bär på, det är bara två problem, arbetshöjden och att de sitter en och en. Men goda är de!


Vi körde runt Vättern och då passerar man Östergötlands ullspinneri, det heter egentligen inte passerar utan stannar och klappar garn. I år blev det inte så stort inköp men några härvor blev det. Sonen vill ha en ny tröja, han påstår att den gamla är för kort, och jag passade på att fylla på lagret med vitt.



Sedan fortsatte resan norrut. Vi skulle stannat lite innan Vadstena och fikat, men det finns inga rastplatser där så det fick bli framför slottet i Vadstena. Och där finns både Svenska spetsar och Elsa Petersson. Jag såg snabbt min chans att hinna besöka bägge, så jag föreslog min man att köra runt till andra änden av gågatan medan jag tog en liten promenad. Svenska spetsar var snabbt avklarat men sedan kom nästa och den tar betydligt längre tid.




En dag tillbringades på Visingsö och där finns också hantverk. Jag hittade Vrixlösa Lin och Hantverk och där fick jag se filéspets, som hon sa var bonnagrant.





När vi var i Hjo så fick jag se detta





Strax söder om Hjo finns Mitt Broderi och hon hade öppet när min man tyckte: Är det inte lika bra vi kör in här också. Och som vanligt: Jag ska inte ha något bara titta.

Två tomtebroderier till mig och Mirandanallar, som min dotter vill sy. Ett par mönstertidningar slank också med. Sockgarnet (med AloeVera och Jojoba olja) var så vackert i en uppstickad tröja, så jag fick ha till både tröja, sockar och vantar. Det blev ju inte så mycket.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar