onsdag 1 augusti 2012

Semesterresa till Hudiksvall

 På en av utflykterna så hamnade vi hos Wäxbo lin och de har fabriksförsäljning. Som garnsamlare är det svårt att åka utan ett "litet" inköp.
 Det finns garnaffär i Hudiksvall och där hittade jag detta och jag som inte gillar att virka. Men jag har börjat och sedan får vi väl se.
 Vårt vanliga sommarbesök hos Östergötlands ullspinneri blev både på vägen norrut och sedan kom jag på att det kanske hade varit trevligt med "lite" till så det blev ett stopp på hemvägen också.
Garnet heter Visjö och är ett underbart tvåtrådigt ullgarn.
Jag tänker inte berätta hur många härvor av var färg det blev men det kommer att räcka ett bra tag.
 De hade två nya böcker också.

 Det här är överblivna garner som de har gjort nya små härvor av med lite annorlunda färgval.
Detta är pälsullgarn och entrådigt till bl.a. sjalar.
I en butik som hade lite av varje hittade jag detta,som är ett vanligt entrådigt ullgarn som någon har färgat till den här vackra färgskalan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar