fredag 16 mars 2012

Symässa




































Jag brukar ta semester på fredagen när symässan startar. Det gjorde jag i år också och som vanligt blev det en del "fynd". Bl.a. böcker från BOA-förlaget och garn så klart. Jag hann även med en workshop där man skulle göra armband i japansk flätning. Resultatet blev samma som vi gjorde när jag gick i skolan för snart 50 år sedan men vi använde plastband runt fingrarna.

Mönster och garn till ett par prinsesstårtvantar fick det också bli. Kommer jag att sticka upp allt garnet innan hösten eller blir det som vanligt.

Av det grå-rosa ska det bli virkad nålbindning som går mycket fortare än att sy på vanligt sätt.

Det lila och rödaktiga Linea garnet ska bli två toppar till mig. Sockgarnet vet jag inte om det ska bli sockar eller något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar