måndag 26 september 2011

Händelserik helg

Nu är jag också ägare till ett Noro-nystan. I fredags skulle vi på jobbet tura Helsingborg-Helsingör och tar man ett tidigare tåg så hinner man hälsa på tant Thea. När jag sa var jag varit så blev kommentaren att det var väl trevligt att hälsa på en släkting. Nu vill jag inte kalla en garnaffär för släkting även om man har vissa känslor för garn. Jag skulle som vanligt "bara" titta men jag har inget nystan från Noro tidigare och färgen kunde jag inte motstå. Blir det strumpor som garnet är tänkt för eller...
I lördags var det dags för en ny frivolitetsträff, denna gången var det i Ysby utanför Laholm. Som vanligt blev det en trevlig dag. Det har kommit ut lite nya böcker varvid tre stycken verkade intressanta och inhandlades innan de tog slut. En av medlemmarna syr saker som har anknytning till frivoliteter fast Lambert knappast kan räknas dit så föll jag pladask för hans söta leende.





Jag har också sytt talgbollen så mina blåmesar fick någonting att sitta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar