lördag 25 juni 2011

Klar med presenterna

Med en halv dag tillgodo så blev jag klar med blåbärsmössan. Tidigare har jag stickat blåbärströjan, jordgubbströja med mössa. Barnbarnet har kalas imorgon eftermiddag och jag jobbar fram till kalaset börjar. Det började med att minsta barnbarnet skall få jordgubbssetet till sin ettårsdag, för storebror fick blåbärsset till sin ettårsdag. Då tyckte min dotter att det hade varit roligt att klä dem i samma typ av tröja och mössa. Eftersom det är bomullsgarn så passar de bra på sommaren och då fick jag brått med stickningen.

Samtidigt "sliter" jag med gardinstickningen som ska vara klar den siste.
Sedan hittade jag ett roligt garn hos Atelje Margareta . Det är lite besvärligt att sticka för man ska dra isär garnet och sticka i yttersta öglan i ena sidan men snyggt blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar