söndag 27 december 2009

Julklappar


Nu kan jag visa vad barnbarnet fick i julklapp. Han fick en pappväska som jag har dekorerat med servetter. I den hade jag stoppat en jacka med ormar, mössa och sockar, där var också en tröja med piratmotiv men den glömde jag fotografera.
Igår kunde jag plocka fram två halvgamla UFOn. Det ena är min Aeoliansjal och det andra är en kofta i Karisma. Blir de färdiga den här gången, vem vet, inte jag iallafall.
Imorgon börjar min insats i Lundaspelen dvs 5 ½ tim som hallvärd i Arenan. Sedan får jag kanske hjälpa sonen på hans pass också imorgon. Dagen efter har jag ett pass till och då avslutas dagen med att vi ska städa hallen. PUH!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag har fått idén att jag vill lära mig knyppla egen spets...så nu önskar jag hjälp,råd och tips.

    Stickat och virkat har jag gjort en del,men jag skulle vilja ge mig på nåt pilligt :)

    Jag tror att jag kommer få låna min gamlamormors knyppeldyna...vart köper jag garn? vilken tjocklek och materialtyp är bäst?

    Skulle nog helst vilja ge mig på i lin,men jag kan tänka mig att de kanske är lättare att börja i bomull?

    Tips på nån bra nyböjarbok man kan införskaffa sig? Eller kanske nån som bloggar med mönster?

    Var gärna snäll och skicka svar på min blogg eller till c.aureum@gmail.com

    SvaraRadera