torsdag 6 augusti 2009

Nygammalt igen!

Om jag någon gång bara kunde göra färdigt det jag håller på med. Nä då! Nu var det dags att ha lunch-stickning igen och då duger inte allting. Det ska vara lagom stort och inte för komplicerat mönster. Som tur var hade jag en halvstickad sjal att ta med, så nu blir den kanske inte klar men åtminstone större.


















Dockan tillhör en arbetskamrat. Vi kom att prata om tröjan och mössan jag stickade till mitt barnbarns docka. Då önskade hon samma fast i jordgubbsmodell, nu är det bara att sticka mössan också. Sedan återstår det värsta att sy ihop och fästa trådar. Samtidigt försöker jag göra lite på knyppeldynan och på dotterns tunika.
Jag var på Grand i måndags och det var trevligt trots att vi bara var tre stycken. Hur blir det med stickningen hos Ebbas i fortsättningen?
Jag har fått paket idag och då tror ni väl att det är en ny handarbetsbok igen. Inte den här gången det var delarna till dotterns lådor och det var rätt sida av lådorna också. Nu sitter de i garderoben och jag är färdig med allt byggande för stunden iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar