torsdag 4 juni 2009

Nu är jag tillbaka

Mina arbetskamrater klagade på min mycket korta text igår. Så det måste jag göra någonting åt meddetsamma.
Klänningen i gaffelvirkning är inspirerad från dockor, som satt på sängen eller soffan för mer än 50 år sedan. Jag har aldrig sett en sådan, förutom den jag förstörde för min mamma när jag var liten. Är det någon som har en sådan antingen själv eller på bild så vill jag gärna se den.
En anledning till att jag gjorde den är en förening som jag är medlem i, den heter Kulturdagsgruppen. Här kan ni läsa om vad vi ska göra på lördag http://www.skanesdjurpark.se/info/Junifest.shtml . Nu måste jag fortsätta knåpa ihop fler saker i ull till lördag t.ex påtade snören, slyngade snören, flätade band och så får vi inte glömma virkade mormorsrutor.
Det ska bli bilder på det också, men ni får lugna er lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar